אספירין 01.10.2020

האם המיקרוביוטה במעי משפיעה על יכולתו של אספירין להפחית התפתחות גידול בעכברים?

אספירין מפחית התפתחות גידולי מעי בעכברים וחיידקי מעיים מסוימים מפחיתים את זמינותו הביולוגית ואת השפעותיו הכימותרפיות של אספירין

אספירין (אילוסטרציה)
אספירין (אילוסטרציה)

שינויים במיקרוביוטה במעי משפיעים על התפתחות סרטן המעי הגס וחילוף החומרים בתרופות. במחקר הנוכחי נבדק האם המיקרוביוטה במעי משפיעה על יכולתו של אספירין להפחית את התפתחות הגידול במעי הגס בעכברים.

החוקרים ביצעו מחקרים עם עכברי APCmin / + ועכברים שקיבלו נתרן אזוקסימתאן ודקסטרן סולפט כדי לגרום לסרטן המעי הגס. לחלק מהעכברים ניתנה אנטיביוטיקה כדי להפחית את חיידקי המעי, עם או בלי אספירין, לאורך כל הניסוי. רקמות המעי הגס נאספו ונותחו היסטופתולוגית, rPCR, ובדיקות נוגדנים בדם. דגימות דם ותוכן לומינלי במעיים נותחו בנוסף בכרומטוגרפיה נוזלית / ספקטרומטריית מסה ובדיקת פעילות ארילסטרז. דגימות צואה נותחו על ידי גן RNA 16 ריבוזומלי וריצוף מטא-גנום (shotgun sequencing).

החוקרים גילו כי מתן אספירין לעכברים הפחית את מספר הגידולים במעי הגס והעומס הגידולי בעכברי APCmin / +  ובעכברים שקיבלו אזוקסימיטן ונתרן סולפט סולפט שקיבלו אנטיביוטיקה (מיקרוביוטת מעיים מדולדלת), אך לא בעכברים עם מיקרוביוטה שלא נפגעה מטיפול אנטיביוטי. עכברים ללא חיידקים שקיבלו אספירין פיתחו פחות גידולים במעי הגס מאשר עכברים עם חיידקים שקיבלו אספירין. רמות הפלזמה של אספירין היו גבוהות יותר בעכברים שקיבלו אנטיביוטיקה מאשר בעכברים שלא קיבלו טיפול אנטיביוטי. מניתוחים של תוכן לומינלי התגלה כי חיידקי מעיים אירוביים, כולל ליזיניבצילוס ספאיריקוס, מורידים רמות אספירין. לעכברים נטולי חיידקים שניזונו מ-L sphaericus היו רמות פלסמה נמוכות יותר של אספירין לעומת עכברים נטולי חיידקים שלא הוזנו לחיידק זה.

היה קשר הפוך בין מינון אספירין להתפתחות גידול המעי הגס בעכברים קונבנציונליים, אך מתאם זה אבד עם ריבוי של L-sphaericus. דגימות צואה מעכברים שהוזנו באספירין היו עם ריכוז גבוה של Bifidobacterium ו-Lactobacillus, הנחשבים מועילים, ופחות ב-Alistipes finegoldii ו-Bacteroides fragili, הנחשבים לפתוגניים.

אספירין מפחית התפתחות של גידולים במעי הגס בעכברי APCmin / + ועכברים שקיבלו אזוקסימיטן ונתרן גופרתי דקסטרן, באופן התלוי בנוכחות חיידקי מעיים. ספיריקוס L במעי מוריד את רמות האספירין ומפחית את השפעותיו הכימותרפיות בעכברים. דגימות צואה מעכברים, שהוזנו באספירין, הראו עליה בחיידקים מועילים, עם ירידה בחיידקים פתוגניים.

מקור:

Colloca, G. A., Venturino, A., & Guarneri, D. (2020). Carcinoembryonic Antigen-related Tumor Kinetics After Eight Weeks of Chemotherapy is Independently Associated With Overall Survival in Patients With Metastatic Colorectal Cancer. Clinical colorectal cancer, S1533-0028(20)30064-5. Advance online publication.

נושאים קשורים:  אספירין,  סרטן מעי גס,  מיקרוביוטה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו