מחלת פיירוני 11.02.2020

אופציית הטיפול הלא-כירורגי למחלת פיירוני

טיפול לא-כירורגי יכול לאפשר מניעת התקדמות עיוות הפין ושיפור התפקוד המיני עבור מטופלים שלא מעוניינים בניתוח או בשלב האקוטי של המחלה

מחלת פיירוני (Peyronie’s disease) אינה הפרעה נדירה והיא יכולה להיות הרסנית עבור המטופלים הסובלים ממנה. טיפול הבחירה (Gold standard) במחלת פיירוני הוא ניתוח בשלב היציב של המחלה. אף על פי כן, חלק מהמטופלים מעדיפים טיפול שאינו כירורגי, וזוהי גם האופציה הטיפולית היחידה בשלב האקוטי של המחלה כאשר ניתוח מהווה קונטרה-אינדיקציה.

נכון לזמן כתיבת המאמר, אין אף טיפול אוראלי או מקומי יעיל כאשר ניתן לבד, אך עדויות מסוימות תומכות בשימוש בטיפולים אלה כחלק מטיפול משולב. ביניהם, טיפולים בתוך הנגע (Intralesional), במיוחד Collagenase Clostridium Histolyticumי(CCH), נראים מבטיחים. כמו כן, טיפולים מכניים יכולים להועיל כאשר ניתנים לפרקי זמן ממושכים ויכולים לשפר את עקמומיות הפין, את מראה הצלקות ואפילו להשיב את אורכו.

עם זאת, ללא קשר לגישת הטיפול שתיבחר, החלמת הפין באופן מלא וחזרה למצב כפי שהיה טרום-המחלה, היא אפשרות מאוד לא סבירה. לפיכך, הייעוץ למטופלים הוא בעל חשיבות עליונה. כמו כן, על אף שקיימות אפשרויות טיפול רבות שאינן כירורגיות, הניתוח נשאר האופציה הטובה ביותר עבור מטופלים שמעוניינים במסלול המהימן והמהיר ביותר לפין ישר ותפקודי.

לסיכום, הגישה העומדת בבסיס הטיפול הלא-כירורגי במחלת פיירוני צריכה להיות גישה מדעית, פשוטה ובטוחה למניעת התקדמות עיוות הפין ושיפור התפקוד המיני.

מקור:

Tsambarlis P. et al. (2019) Nat Rev Urol 16, 172-186

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואת מין,  מחלת פיירוני,  משלב תרופתי,  הפרעה בתפקוד המיני
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
11.02.2020, 19:23

מה הקשר בין כותרת המאמר לבין תוכנו והמסקנות? יתרונות הטיפול הלא כירורגי? האם פורסם באי מקום טיפול מעין זה שהוא אכן רציני ויעיל?? מילים מילים- ומאמר ״רפואי״...

אנונימי/ת
09.07.2023, 22:52

האורולוג שלי המליץ לי לפני שפונים לניתוח לנסות טיפול באמצעות RESTOREX, מסתבר שהמכשיר אושר לאחרונה לשימוש ע"י משרד הבריאות. הוא הפנה אותי לנציגים בארץ שפגשו אותי והדריכו אותי. משך הטיפול הוא 12 שבועות (חצי שעה פעמיים ביום) העקמת השתפרה ב50 אחוז וכמעט לא מורגשת, בנוסף הפין התארך לי (בערך סנטימר וחצי) לשמחתי אני לא צריך לעבור את הניתוח עכשיו.