מחקרים 11.12.2016

חולשת שרירי רצפת האגן ותפקוד מיני של נשים בגיל המעבר

ממחקר תצפיתי עולה כי חולשה של שרירי רצפת האגן קשורה לירידה בתפקודן המיני של נשים בגיל המעבר, הירידה בתפקוד המיני מלווה לעתים לא נדירות גם באי נקיטת שתן

(doctor with a woman patient (shutterstock

שרירי רצפת האגן נחלשים עם הגיל וההשפעה של הרפיון השרירי על תפקוד אורינרי של נשים מוכרת היטב. חוקרים מברזיל העלו השערה מתבקשת כי חולשת שרירי רצפת האגן פוגעת גם בתפקוד המיני של נשים בגיל המעבר. תוצאות של מחקר חתך שנערך על מנת לבחון את ההשערה פורסמו לאחרונה בכתב העת The International Urogynecology Journal.

למחקר חתך גויסו 113 נשים בגיל המעבר (גיל חציוני 53 שנים, BMI חציוני 27.9). חוזק שרירי רצפת האגן נמדד באמצעות מנומטריה נרתיקית. התפקוד המיני של הנשים הוערך על פי סולם מתוקף Female Sexual Function Indexי(FSFI), ציון של 26.5 נקודות ומטה הוגדר כתפקוד מיני לקוי במדגם הנוכחי.

ניתוח התוצאות מלמד כי חוזק שרירי רצפת האגן של נשים שלא הלינו על הפרעה מוחשית בתפקודן המיני היה טוב משמעותית (cmH2O 41.8) מחוזק שרירי רצפת האגן של נשים שסבלו מתפקוד מיני לקוי (חוזק חציוני cmH2O 30.3),יP=0.02. בתוך כך התגלה מתאם מובהק, ברם חלש, בין תפקוד מיני לקוי לאי נקיטת שתן (P=0.03).

החוקרים מסכמים כי חולשת שריר רצפת האגן קשורה לירידה בתפקודן המיני של נשים בגיל המעבר, הירידה בתפקוד המיני מלווה לעתים לא נדירות באי נקיטת שתן. התוצאות אינן מפתיעות אולם השאלה האם חיזוק שרירי האגן בשיטות המקובלות יכול לשפר את התפקוד האורינרי והמיני של הנשים נותרה פתוחה.

מקור:

Int Urogynecol J. 2016 Dec 6. [Epub ahead of print]
Relationship between pelvic floor muscle strength and sexual dysfunction in postmenopausal women: a cross-sectional study.
de Menezes Franco M1, Driusso P2, Bø K3

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  תפקוד מיני,  גיל המעבר,  חולשת שרירי רצפת האגן,  צניחת רחם,  אי נקיטת שתן
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו